WYKAZ LEKTUR W KLASIE I

Lp. Lektura
1. Jan Brzechwa – Brzechwa dzieciom
2. Małgorzata Strzałkowska – Rady nie od parady, czyli wierszyki z morałem
3. Grzegorz Kasdepke – Z piaskownicy w świat
4. Wanda Chotomska – Pięciopsiaczki
5. Maria Kownacka – Plastusiowy pamiętnik
6.

Justyna Bednarek – Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)

 

 

WYKAZ LEKTUR W KLASIE II

Lp. Lektura Termin opracowania na zajęciach
7. Detektyw Pozytywka – Grzegorz Kasdepke Październik
8. Pięciopsiaczki – Wanda Chotomska Listopad
9. O psie , który jeździł koleją- Roman Pisarski Grudzień
10. O krakowskich psach i kleparskich kotach – Barbara Tylicka Styczeń
11. Zaczarowana zagroda – Czesław Centkiewicz Luty
12.

Karolcia – Maria Krüger

 

Marzec
13. Oto jest Kasia – Maria Krüger Kwiecień
14. Afryka Kazika – Łukasz Wierzbicki Maj

 

 

WYKAZ LEKTUR W KLASIE III

Lp. Lektura Termin opracowania na zajęciach
1. O psie, który jeździł koleją- Roman Pisarski 10 październik
2. Karolcia – Maria Krüger Kruger 7 listopad
3. Pamiętnik Blumki– Iwona Chmielewska 5 grudzień
4. Mikołajek – J.J.Sempe, R. Gościnny 20 luty
5. Muminki – Tove Janson  20 marca
6. Dzieci pana Astronoma – Wanda Chotomska 17 kwietnia

 

 

 

WYKAZ LEKTUR W KLASIE IV

Lp. Lektura Termin opracowania na zajęciach
1. Jan Brzechwa, Akademia Pana Kleksa październik
2. Janusz Christa, Kajko i Kokosz. Szkoła latania  listopad
3. René Goscinny, Jean-Jacques Sempé, Mikołajek

 Grudzień

styczeń

4. Rafał Kosik, Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi

Luty

marzec

5. Sat-Okh, Biały Mustang  kwiecień
6. Lucy Maud Montgomery, Ania z Zielonego Wzgórza maj

 

 

 

 

LEKTURY DLA KLAS V

Lektury obowiązkowe:

 

  1. Ferenc Molnar, Chłopcy z Placu Broni
  2. Bolesław Prus, Katarynka
  3. B Szmaglewska, Czarne stopy
  4. Mark Twain, Przygody Tomka Sawyera
  5. Maleszka , Magiczne drzewo, Krzesło

 

 

LEKTURY DLA KLAS VI 

  1. Irena Jurgielewiczowa, Ten obcy
  2. Kornel Makuszyński, Szatan z siódmej klasy
  3. Charles Dickens, Opowieść wigilijna
  4. Edmund Niziurski, Sposób na Alcybiadesa
  5. Milos, Biały Klaun
  6. Lucy Maud Montgomery, Ania z Zielonego Wzgórza
  7. Wicha, Słowo na SZY
  8. Flegg, Skrzydła nad Delft
  9. Alfred Szklarski, Tomek w krainie kangurów

 

  1. VII Lektury obowiązkowe:

1) Juliusz Słowacki, Balladyna

2) Aleksander Fredro, Zemsta

3) Charles Dickens, Opowieść wigilijna

4) Henryk Sienkiewicz, Latarnik; Quo vadis

5)  Ernest Hemingway, Stary człowiek i morze

6)Antoine de Saint-Exupéry, Mały Książę

 

 

  1. VIII Lektury obowiązkowe:
  2. Dam Mickiewicz, Pan Tadeusz
  3. Aleksander Kamiński, Kamienie na szaniec
  4. Stefan Żeromski, Syzyfowe prace
  5. Antoine de Saint-Exupéry, Mały Książę
  6. Henryk Sienkiewicz, Latarnik; Quo vadis

 

 

Lektury uzupełniające (obowiązkowo dwie w każdym roku szkolnym)                 dla klas VII-VIII

 

1) Miron Białoszewski, Pamiętnik z powstania warszawskiego (fragmenty) ;

2) Agatha Christie, wybrana powieść kryminalna;

3) Arkady Fiedler, Dywizjon 303;

4) Ernest Hemingway, Stary człowiek i morze;

5) Barbara Kosmowska, Pozłacana rybka;

6) Jan Paweł II, Przekroczyć próg nadziei (fragmenty);

7) Nancy H. Kleinbaum, Stowarzyszenie Umarłych Poetów;

8) Henryk Sienkiewicz, Krzyżacy;

9) Eric-Emmanuel Schmitt, Oskar i pani Róża;

10) Melchior Wańkowicz, Monte Cassino(fragmenty) ;

11) Karolina Lanckorońska, Wspomnienia wojenne 22 IX 1939–5 IV 1945 (fragmenty).

Książki polecane dla rodziców dostępne w bibliotece szkolnej:

 

  1. Co wolno dziecku? Rozsądne ustalanie granic  – Martin Herbert, przekład Ewa Jusewicz-Kalter; wyd.3  Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Sopot, 2013.
  2. Jak wychowywać szczęśliwe dziecko – John Medina, Wydawnictwo Literackie
  3. Kiedy pozwolić, kiedy zabronić – John MacKenzie, Gdańskie wydawnictwo Psychologiczne
  4. Nie przydeptuj małych skrzydeł – Katarzyna Wnęk-Joniec, Wydawnictwo Oświatowe
  5. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły - Adele Faber, Elaine Mazlish, Media Rodzina, Poznań 2006.
  6. Jak kreatywnie wspierać rozwój dziecka? Wspólne gry i twórcze zabawy, dzięki którym rozwiniesz jego zdolności -  Natalia Minge, Krzysztof Minge,Warszawa: Samo Sedno ,2011.
  7. Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały – Adele Faber, Elaine Mazlish, przekład Beata Horosiewicz,  Media Rodzina, Poznań,(2006).
  8. Wychowanie bez porażek. Rozwiązywanie konfliktów między rodzicami a dziećmi – Thomas Gordon, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa 1993
  9. Wygraj z dysortografią. Zbiór ćwiczeń usprawniających umiejętność poprawnego pisania – przeznaczony dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych, ich nauczycieli i rodziców  – Pomirska Zofia, Wyd. Pedagog.ZNP, Kielce 2005.