ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY

 

Najważniejszy okres w życiu to nie czas studiów uniwersyteckich, ale pierwszy okres, od urodzenia do szóstego roku życia”. 

  (Maria Montessori)

ROK SZKOLNY 2017/2018

 

 

SMOG ALBO ZDROWIE?!

Miś Boguś czyta z przedszkolakami

 

 

 

ZAJĘCIA DODATKOWE PROWADZONE W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH „MISIE” I „ PSZCZÓŁKI” 

  1.  KREATYWNE ZAJĘCIA PLASTYCZNE- ROZWIJANIE MOTORYKI MAŁEJ ORAZ KREATYWNOŚCI DZIECI.
  2.  GRY I ŁAMIGŁÓWKI- ROZWIJANIE LOGICZNEGO MYŚLENIA.
  3.  GRY I ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM.
  4.  GRY I ZABAWY PRZYGOTOWUJĄCE DO NAUKI CZYTANIA.
  5.  WESOŁE NUTKI, ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE Z ELEMENTAMI TAŃCA.

 

ZEBRANIA Z RODZICAMI DZIECI UCZĘSZCZAJĄCYCH DO ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH

  • 23.10.2017 r. (PONIEDZIAŁEK)     godz.17:00
  • 16.01.2018 r. (WTOREK)                godz.17:00
  • 23.04.2018 r. (PONIEDZIAŁEK)     godz.17:00

 

DYŻUR NAUCZYCIELI DLA RODZICÓW:

 

MAGDALENA PIOTROWSKA

  • 11.12.2017 r.(PONIEDZIAŁEK) od godz. 13:00 do godz. 14:00.
  • 12.03.2018 r.(PONIEDZIAŁEK) od godz. 13:00 do godz. 14:00.

 

AGNIESZKA BARAN

  • 12.12.2017 r.(WTOREK) od godz. 13:00 do godz. 14:00.
  • 13.03.2018 r.(WTOREK) od godz.13:00 do godz. 14:00.

 

 

 

ROK SZKOLNY 2016/2017

Gratulujemy ,,Misiowi” Dominikowi

Dzień Sportu

Dzień Dziecka

W Muzeum Przyrodniczym w Krakowie

Na ludowo przez Polskę

Czas na zdrowie

3 maja

Zabawa karnawałowa

Dzień Otwarty w przedszkolu

W fabryce bombek choinkowych

Walentynki u przedszkolaków

Dzień Babci i Dziadka

Andrzejkowy zawrót głowy

Dzieciństwo bez próchnicy

Dzień Pluszowego Misia

Konkurs recytatorski wierszy Juliana Tuwima

Śniadanie daje moc

Dzień postaci z bajek

Światowy Dzień Jabłka w Kaszowie

Zerówka w Kaszowie jest OK

Z wizytą u strażaków

Zatroszczmy się razem o zdrową przyszłość naszych dzieci!

ROK SZKOLNY 2015/2016

Dzień Mamy i Taty

Dzień postaci z bajek

Rękodzieło artystyczne w przedszkolu

Światowy Dzień Kota

Radosne Oczekiwanie – Kryspinów 2016

Zabawa andrzejkowa

Dzień Misia

Przepis na świątecznego aniołka

Dzień postaci z bajek

 Pasowanie na przedszkolaka

 

 

Oferta edukacyjna

W naszych oddziałach przedszkolnych dzieci są bezpieczne, uśmiechnięte i zadowolone, a dzięki różnorodnym zabawom i ćwiczeniom poznają i odkrywają otaczający świat na miarę swoich potrzeb i możliwości. 
Nasi wychowankowie rozpoczynają z sukcesem i bez stresu naukę w szkole podstawowej, odważnie wkraczają w „dorosły świat”. 
Mamy bogatą i ciekawą ofertę edukacyjną, nowocześnie wyposażone i kolorowe pomieszczenia dydaktyczne, salę do zajęć ruchowych, nowoczesny plac zabaw dla dzieci oraz pokój terapii indywidualnej.
Nasze działania skupiamy wokół rozwijania potencjału twórczego dziecka dając mu jednocześnie dni pełne nowych doświadczeń i radości. 
Korzystamy z najnowszych programów nauczania oraz wypracowanych własnych metod i form. W pracy z dziećmi wykorzystujemy nowoczesne środki do nauki i zabawy. Wszystkie proponowane przez nas rodzaje zabaw i zajęć są ze sobą integralnie powiązane. Obejmują zabawy i zajęcia rozwijające mowę, myślenie, samodzielność, kreatywność, aktywność muzyczną, plastyczną, techniczną, motoryczną oraz zdrowotną w kontaktach ze środowiskiem przyrodniczo-społecznym.
Pracujemy w gronie wykwalifikowanych i kreatywnych nauczycieli, specjalistów o  wielokierunkowym wykształceniu. Otaczamy dzieci opieką logopedyczną i pedagogiczną.

Pracujemy w oparciu o: 

                       
– Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego

-Program dopuszczony przez dyrektora szkoły :

  Iwona Broda – „Od przedszkolaka do pierwszaka. Program wychowania przedszkolnego”.
Umożliwiamy udział dzieci w zajęciach dodatkowych, które rozwijają ich zainteresowania.
 
Proces dydaktyczno-wychowawczy realizujemy poprzez metody i techniki aktywizujące:
– Metodę wspomagania rozwoju umysłowego w zakresie matematyki prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
– Pedagogikę Zabawy Klanza
– Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz 
– Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
– Metodę Kinezjologii Edukacyjnej.

 

     W codziennej pracy z dziećmi staramy się propagować zdrowy tryb życia poprzez czynny udział w wielu ciekawych programach edukacyjnych.   W tym roku szkolnym dzieci biorą udział w projektach i programach:

  • Akademia zdrowego przedszkolaka. Zboża zjadamy – energię z nich mamy! Odporność wzmacniamy, bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy!
  • Czyste powietrze wokół nas,
  • Śniadanie daje moc.
  • Nasi podopieczni są „Kubusiowymi Przyjacielami Natury”.
  • Zgłosiliśmy także swój udział w Wielkim Konkursie Ekologicznym.

 

 

OFERTA EDUKACYJNA:

Oddziały przedszkolne pięciolatków i sześciolatków

realizują  zadania zgodnie

z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego MEN.

Pracujemy w oparciu o program

dopuszczony przez dyrektora szkoły :

Razem w przedszkolu.

Program wychowania przedszkolnego – wydanie rozszerzone

Jolanta Andrzejewska; Jolanta Wierucka

W naszej pracy wykorzystujemy

innowacyjne metody dydaktyczne:

  • metody pedagogiki zabawy
  • Metodę Dobrego Startu wg. Marty Bogdanowicz
  • Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, potrzebom i wymaganiom dzieci i rodziców, naszą pracę organizujemy tak, aby zapewnić wszechstronny rozwój dzieci, rozwój ich zainteresowań, zdolności. Organizujemy zajęcia z różnych obszarów edukacji oraz aktywnie uczestniczymy w konkursach szkolnych i pozaszkolnych, gdzie nasze dzieci zajmują czołowe miejsca i potrafią się godnie zaprezentować.

W codziennej pracy z dziećmi staramy się propagować zdrowy tryb życia poprzez czynny udział w wielu ciekawych programach edukacyjnych. W ostatnim czasie dzieci brały udział w projektach i programach:

  • Moja Natura 2000,
  • Czyste powietrze wokół nas,
  • Czyste ręce,
  • Mamo, Tato wolę wodę,
  • Śniadanie daje moc.
  • Nasi podopieczni są ,, Kubusiowymi przyjacielami natury”.
  • Zgłosiliśmy także swój udział w Wielkim Konkursie Ekologicznym.

Wszystkie dzieci codziennie w szkole piją mleko.

Nasza szkoła stara się o uzyskanie tytułu szkoły promującej zdrowie.

Wskaźniki dojrzałości szkolnej,

które mogą rodzice wykorzystywać do obserwacji swojego dziecka:

  • Czy dziecko potrafi obchodzić się z przyborami do rysowania, kolorowania i pisania? Czy kolorując obrazek nie wychodzi poza linie? Czy rysuje postać człowieka zachowując podstawowe proporcje ciała?
  • Czy potrafi lepić z plasteliny, ciąć nożyczkami po wyznaczonej prostej lub krzywej linii?
  • Czy potrafi grupować różne przedmioty według barw, kształtu i wielkości? Czy potrafi sortować znane mu przedmioty lub ich obrazki według określonej zasady np. owoce, zwierzęta, zabawki itp.? Czy potrafi wybierać takie same litery, wyrazy?                             Czy potrafi złożyć np. widokówkę rozciętą na kilka części?
  • Czy potrafi wymienić kilka różnic w dwóch pozornie podobnych do siebie obrazkach?
  • Czy potrafi dobrać  w pary obrazki z uwzględnieniem jakiejś cechy wspólnej, np. krowa-mleko, koń-furmanka, itp.
  • Czy potrafi wyodrębnić z otoczenia różne dźwięki np. pojazdów, instrumentów muzycznych?
  • Czy potrafi wyróżnić głoskę (samogłoskę i spółgłoskę) – na początku i na końcu wyrazu?                                                                                                            Czy potrafi zróżnicować wyrazy dźwiękopodobne np. półka-bułka, Tomek – domek itp.?
  • Czy potrafi odtworzyć prosty układ rytmiczny wystukany przez dorosłego?
  • Czy potrafi podzielić wyrazy na sylaby np. lo-ko-mo-ty-wa?
  • Czy potrafi rozwiązać proste zagadki typu: chodzi i bije, a nie je i nie pije, posadzisz je wiosną to latem grzechotki wyrosną?
  • Czy swobodnie ( również  wspak) umie liczyć kolejno minimum do 20-tu, a po przeliczeniu potrafi powiedzieć, ile jest przedmiotów? Czy umie w pamięci dodawać i odejmować z przekroczeniem progu dziesiętnego?
  • Czy potrafi wykonać proste ćwiczenie gimnastyczne np. skakać na jednej nodze i na obu nogach, stać  chwilę na jednej nodze z zamkniętymi oczami, sprawnie rzucać i łapać piłkę?
  • Czy potrafi samo zasznurować sznurowadła, zapinać guziki?
  • Czy odróżnia lewą stronę swojego ciała od prawej? Czy potrafi pokazać prawą rękę, czy lewe ucho u osoby stojącej na wprost? Czy posługuje się zawsze jedną ręką- którą?
  • Czy potrafi zgodnie bawić się w grupie np. budując z kimś zamek z klocków, czy  współdziała przy tym, czy czeka na swoja kolej, zawsze kończy rozpoczętą zabawę i sprząta po sobie?
  • Czy potrafi   przez dłuższą chwilę uważnie słuchać opowiadania, bajki czy muzyki?
  • Czy opowiadając np. co przedstawia dany obrazek posługuje się rozwiniętymi zdaniami,  uogólnia temat, uzasadnia akcję? Czy prawidłowo wymawia wszystkie głoski? Czy wymowa jest poprawna  również pod względem gramatycznym?
  • Czy umie podporządkować się poleceniom słownym, jest w miarę zdyscyplinowane? Czy potrafi wykonać trzy, cztery polecenia według kolejności podanej przez dorosłego?
  • Czy wie ile ma lat, gdzie mieszka, czym w pracy zajmują się rodzice?
  • Czy przy rozstaniu z opiekunem jest pogodne? Czy łatwo nawiązuje kontakty z dorosłymi?
  • Czy w działaniu jest dość szybkie oraz w miarę swobodne i samodzielne? Czy zachowuje się odpowiednio do sytuacji?